Online mogelijkheden tijdens de coronacrisis?

Brengt u uw bedrijf online of stopt u juist uw marketing activiteiten tijdens de coronacrisis?

Het lijkt vaak het eerste waar je op kunt bezuinigen in crisistijd, (online) marketing. Toch is het NIET verstandig om zomaar met al je marketingactiviteiten te stoppen. Denk alleen al aan de gevolgen op langere termijn als straks alles weer normaliseert. Je bent dan niet zomaar weer “Top-of-Mind” voor je doelgroep als ze je de afgelopen weken of maanden minder of niet gezien hebben.

Maak daarom verstandige keuzes in wat je wel of niet doet. En benut juist nu de kansen die online te bieden heeft. Hieronder een aantal zaken waar je wellicht (zelf) mee aan de slag kunt in corona tijd.

Doe meer met video

Helemaal zelfstandig, of met een beetje hulp.

Iedereen is massaal aan het video vergaderen geslagen. Zoom, Teams, Facetime, Google Hangouts etc. zijn hier handige tools voor. Maar heeft u er ook al eens over nagedacht om behalve vergaderingen, meer met video te doen? Met een aantal tips kunt u zelf al op een laagdrempelige manier aan de slag met het opnemen van video’s. Wilt u GRATIS tips om meer uit uw video te halen?

Voorbeeld is van Progrezz, wij hebben hier o.a. geholpen met de montage, titelschermen, eindscherm, ruisonderdrukking en geluidsverbetering. Opnames zijn door Progrezz zelf gemaakt.
Meer: https://www.progrezz.nl/faq-tips-verzekeringen-corona

Website corona ready?

Benut de mogelijkheden en informatiewaarde.

Als het goed is heeft u een website? Maar toont deze ook nu de juiste informatie en dienstverlening? Maak het uw klanten bijvoorbeeld makkelijk door te werken met veelgestelde vragen, een directe knop naar uw videoconference, of juist een informatieve melding over het feit dat uw dienstverlening (on)veranderd is. Wilt u weten waar kansen of mogelijkheden liggen voor uw huidige website?

In het voorbeeld hiernaast ziet u dat de afhaallijst eenvoudig als download wordt aangeboden op de website. Zo kunnen klanten toch eenvoudig telefonisch bestellen tijdens de corona maatregelen voor de Horeca.

Uw product of dienst online verkopen?

Het kan (in veel gevallen) met uw huidige website!

Een stapje verder is natuurlijk online verkopen. Denk ook hierbij aan de mogelijkheden die uw huidige site kan bieden. Soms is het namelijk zo dat uw website (technisch) al deels is voorbereid op online verkoop zonder dat u dit weet. Wilt u weten of dit zo is? Neem dan contact met ons op.

Analytics

Online ook op afstand? Of juist dichterbij dan ooit?

Dat we fysiek meer op afstand blijven dat is duidelijk en iets wat u kunt zien. Maar ziet u ook of uw online bezoeker op afstand blijft? Of komt deze juist nu veel meer en vaker op uw website? Ontdek waar de mogelijkheden, kansen of oorzaken liggen met een Analytics check.

Ja ik wil graag advies.

Middels een vrijblijvend contact